Over mij

Mijn foto
Hoi! Ik ben Tessa. Ik ben 14 jaar, en woon in Heerlen. Ik zit op 3 Atheneum en heb een passie voor mode en beauty. www.Twitter.com/TessaBaan www.Twitter.com/Thatsoundstrue

zondag 10 april 2011

Photoshop elements tutorial: Tekst opleuken

Hoi allemaal!

Ik weet dat veel bloggers mijn blog bezoeken.
Ik persoonlijk vind het heel leuk om als je een tekst op een plaatje zet, die tekst extra mooi te maken.
Dit ziet professioneler en leuker uit!

Het is heel simpel te doen met Photoshop en Photoshop Elements.
Omdat ik op dit moment Photoshop Elements 5.0 heb, laat ik jullie het hier mee zien.

Deze tekst gaan we maken:

 Lees verder voor de tutorial



Oke, tot hier kan iedereen het wel.
Je opent een nieuw bestand, gooit een kleurtje als achtergrond en typt een tekst in een mooi kleurtje.
Ik vind het altijd nog leuk om de tekst schuin te zetten, dit is wat speelser.
Dit lettertype heb ik trouwens van Www.Dafont.com.
HIER kun je hem vinden.

Vervolgens klik je op ''Omtrek'', en dan ''Toepassen'' (rechts).
Er komt een zwart lijntje om je tekst, dit gaan we nog veranderen!
Er verschijnt nu een soort van zwart sterretje rechts op je tekstlaag. (Zie de blauwe geselecteerde laag rechts)
Klik hier op.
Dit schermpje opent nu.
Klik bij omlijning op het zwarte vakje.
Er opent nog een schermpje.
Selecteer hier de kleur die je als omlijning wilt (in dit geval paars).
 Klik nu op schuine kant.
Je ziet dat de tekst nu een soort van 3D word.
Je kunt hier nog een beetje mee spelen, door bij ''Grootte'' het balkje te verslepen naar rechts of naar links.
Ook kun je ''Omhoog'' of ''Omlaag'' selecteren, je moet gewoon kijken wat je het mooist vind.

Vervolgens kun je nog met de slagschaduw spelen, door de afstand groter/kleiner te maken, de dekking minder/meer te maken, of de grootte groter/kleiner te maken.
Ook kun je de belichtingshoek veranderen, dan verplaatst de schaduw naar een andere kant.

Als je wilt kun je de tekst nog wat opleuken met brushes, zoals hier:


En dan ben je klaar!

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, veel succes!




4 opmerkingen: